Vasútállomás perontető – Siófok
A siófoki vasútállomás perontetőinek ázásmentesítése Kemperol rendszerrel.
Probléma
Az 1861-ben épült, a kor jellegzetes stílusát tükröző vasútállomás főépülete mellett található, modernebb stílusú peronok teteje elöregedett.
A vápák elégtelen szigetelése miatt csapadékos időben a peronok folyamatosan beáztak.
Megoldás
A vasúti perontető problémájára – mivel cserére vagy teljes újjáépítésre nem volt lehetőség – a javítás és az utólagos (újra)szigetelés kínálta az egyetlen megoldást. Ekkor kerültünk mi a KEMPEROL 2K-PUR vízszigetelő rendszerrel a képbe. 200 méter hosszan, 1 méteres sávban szigeteltük ki a vápákat, emellett közel 700 darab felületi hibát foltoztunk le a tetőn.
Ez a munka természetesen átgondolt logisztikát és a nagyfeszültségű felsővezetékek közelsége miatt fokozott biztonsági intézkedéseket igénylő ütemtervet követelt.
A munka a felsővezeték feszültségmentesítése után kezdődhetett, mely során a szigetelésre való felület-előkészítés kapta a főszerepet. Ez alapos takarítással és átcsiszolással indult. A vápába két oldalról belógó trapézlemez végeket visszavágtuk. Erre azért volt szükség, hogy a KEMPEROL szigetelés filcbeágyazásának egy kiálló élektől mentes, folytonos felületet biztosítsunk.
Ezt követte a már jól bevált vízszigetelőrendszer. Első lépésként a KEMPERTEC EP5 alapozót vittük fel a teljes szigetelendő felületre. Erre került a KEMPEROL 2K-PUR szigetelés 165 grammos KEMPEROL Filc beágyazással.
A vízszigetelő rendszer hatékonysági tesztjét a természet elvégezte: a munka befejezése után nem sokkal nagy eső zúdult a térségre. Az állomáson dolgozó MÁV alkalmazottak visszajelzése igazolta, hogy az általunk használt anyag kiválóan működik, a peronok többé nem áznak.
Munkaterület
200 nm
Felhasznált anyagok
Kollégáink szakszerű kivitelezése garancia a felületek hosszútávú védelmére.
A KEMPEROL bevonatszigetelési rendszerek hosszútávú védelmet nyújtanak az épület szerkezeteknek.